سینمای آوانگارد

سینمای آوانگارد

روبر برسون : محمدرضا اصلانی
سینمای آوانگارد

سینمای آوانگارد

روبر برسون : محمدرضا اصلانی

جاوید هرمزگان

گروه سینماتوگرافی، جداسازی بخشهایی از هرمزگان و الصاق آن به استان فارس و دیگر استانها و شهرهای ایران  را امری ناصواب می داند و ضمن مخالفت شدید با آن، چند نکته را یاد آور می شود:

1- تصرف خاک هرمزگان(به هر دلیلی) در اولین گام توهین به شهدای این استان می باشد. که در مرتبتی بالاتر، بی احترامی به رزمندگان و جانبازان و شهدای تمامی ایران است. مگر نه اینکه همگی برابر دشمن بعثی ایستادیم تا مبادا وجبی از خاکمان به تصرف برود. در این راه ما(هرمزگان) هم شهدایی شاخص داشته ایم که در عملیاتهایی حتا سرنوشت جنگ را تغییر داده اند. نمونه اش علی حاجبی در "بدر" و "والفجر هشت" و "کربلای یک"!

یا شهید درویشی که 10 پاره تن خود را برابر دشمن فرستاد؛ و همه شهید... علتش واضح است: بریدن دست استعمارگر و حفظ شرافت ایرانی.

لیکن شما را چه شده است که اکنون باید از خودی ها و ایرانی ها سهم ببرید به ناصواب؟

2- برخی شنیده ها(امیدوارم به ناصحیح بودنش!) از رضایت مردمان بخشهای مورد اشاره در خصوص پیوستن به استان فارس حکایت می کنند. و دلیل را هم اوضاع نامناسب زیستی اعلام کرده اند. هر چند بر صحت این مهم بشدت مشکوکیم... اما به این دلیل که زندگی مان در سختی می گذرد می توانیم خاک خود را بفروشیم، سخنی است به گزاف. مانند این می ماند که مردمان هرمز "قلعه" را به پرتغالیها بفروشند. یا اصلا هرمز را به سرزمین عربها الصاق کنند... به بهانه وضع معیشتی نامناسب!  در این صورت اگر اوضاع ایران وخیم شد میتوانیم بخشهایی از آن را به اسرائیل تقدیم داریم؟

هرمزی ها یا بندرعباسی ها و.... هم نمی توانند از طرف خودشان بذل و بخشش کنند. چونکه هر ذره خاک آن از آن تمام هرمزگان است. هرمزگانی که به نسلهای آتی نیز تعلق خواهد داشت.  

ضمنن اگر دست اندکاران استان فارس(ونه مردم شریفش)  نگران وضع بد هم استانی های ما می باشند، خب مرحمت کنند بدون جداسازی و از روی نیت خیر به آنها رسیدگی کنند!! اگر امر، امر خیر است پس معطل ننمایند. در غیر اینصورت دایه مهربانتر از مادر نشوید.

3- در این مدت مردم هرمزگان اعتراضاتی داشتند. و کسی حق ندارد این حرکت آنها را محکوم کند؛ چرا که در این امر کاملا محق اند... بی کم و کاست. اما نکته ظریف که نباید از نگاهها نهان شود این است که شیوه و چگونگی اعتراضات مهم است. زیرا همگی در نهایت خواستار دست نخوردگی هرمزگان هستیم. هر حرکت نابجایی می تواند بهانه باشد برای آنها که ناحق اند.

توهین یا دشنام و دادن القاب ناصحیح و بعضا زشت، دردی را دوا نمی کند. مگر نه اینکه شما را به معصومیت و سادگی میشناسند؛ پس واجب است بر این امر استوار باشید.

4- اگر مقامات اجرایی استان روبروی مردم بایستند، نگاه مردم به "آزادی" در ایران دچار خدشه میشود. بخصوص که در دوره یی حیاتی بسر میبریم و جهان نگاهش بسمت ماست. لازم است مردم هرمزگان را در اظهاراتشان آزاد بگذارید تا بتوانند حرف خود را (که شدیدن حق است) به گوش نمایندگان، رئیس جمهور و... برسانند. آنها اصلا چیزی نمی خواهند جز قانون مداری!

هرمزگان همواره برای تمام ایران منشاء خیر بوده و درآمد. پس بجای مقابله با مردمانش، کنار آنها باشید تا خاطرشان آزرده نشود. ضمنن نگذارید نسلهای آتی هرمزگان، نگاه خوب اکنون به مردم شریف فارس را به فراموشی بسپارند.


گروه سینماتوگرافی

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد