سینمای آوانگارد

سینمای آوانگارد

روبر برسون : محمدرضا اصلانی
سینمای آوانگارد

سینمای آوانگارد

روبر برسون : محمدرضا اصلانی

فواد نظیری پس از تماشای فیلم " من در محدوده ادراک" ساخته محمدرضا رکن الدینی

از راست ، کامبیز درمبخش ــ فواد نظیری ـ مهدی اخوان لنگرودی


فواد نظیری مترجم و شاعر نامی و دوست داشتنی ایران که میهمان ویژه نمایش فیلم " من در محدوده ادراک" در خانه هنرمندان ایران بودند ؛ در گفتگویی کوتاه با محمدرضا رکن الدینی کارگردان این فیلم گفت:

فیلم شما یک اثر تفکر برانگیز است. از اندک فیلمهایی ست که اندیشه پشت آن است و با یکبار دیدن نمیشود آنرا متوجه شد. من در محدوده ادراک سینمای تفکر است و تو در این مسیر به سرانجام میرسی.

فراخوان پنجاه و دومین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان، اروند منتشر شد

پنجاه و دومین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان ، اروند از 1 الی 4 اسفندماه در شهر آبادان برگزار خواهد شد.
به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران: پنجاه و دومین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان،اروند از تاریخ 1 الی 4 اسفندماه به مدت چهار روز در استان خوزستان، شهرستان آبادان با حضور یازده استان (اصفهان، هرمزگان، چهارمحال و بختیاری، قزوین، فارس، کهکیلویه و بویراحمد، بوشهر، قم، البرز، سمنان و خوزستان) توسط انجمن سینمای جوانان ایران، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان و سازمان منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود.  گفتنی است آخرین مهلت ارسال آثار به این جشنواره 24 دی ماه اعلام شده است. 


لینک کامل خبر در انجمن سینمای جوان


محمد آفریده: سینمای مستقل، سینمای آگاهی است

به گزارش روابط عمومی چهارمین جشنواره فیلم کوتاه مستقل خورشید، «محمد آفریده» تهیه کننده و کارشناس فرهنگی سینما در آستانه برگزاری چهارمین جشنواره فیلم کوتاه مستقل خورشید گفت: استقلال یکی از شعارهای کلیدی و بنیادین انقلاب اسلامی سال 57 بود. از استقلال ، آزادی و تعهد قوام می گیرد. وقتی استقلال نباشد، آزادی هم نیست. با استقلال و آزادی است که خلاقیت و هنر واقعی شکل می گیرد. استقلال بی بند و باری نیست، بلکه تعهد واقعی است. هنرمند مستقل تلاش می کند از سطح سلیقه سازمان‌ها، مراکز و ... که گرفتار روزمرگی هستند خود را رها کند. ادامه

شکستن امواج شکستن سینمای بی بخار!


خاطره ای 9 ساله با فون تری ه

چقدر این جهان بیحیا

تو هم بیشرم از سینمایی : بوی نا میدهد

You, the Living

آی روی جان

اندرسون؟

بس است. فهمیدیم دنیا چه گندابیست

اما ادامه بده فرم منحصرت که برسون شد