سینمای آوانگارد

سینمای آوانگارد

روبر برسون : محمدرضا اصلانی
سینمای آوانگارد

سینمای آوانگارد

روبر برسون : محمدرضا اصلانی

شاهکار اداره فرهنگ هرمزگان

ما معمولا عادت کرده ایم به انتقاد صرف. و چشممان تنها چیزهایی را می بیند که دوست داریم؛ و گاهن واقعیت از این طریق پنهان می شود. هر چند اعتراض تا رسیدن ب حقوق، ریشه در جان هنرمند دارد؛ و این بسی خوشنود کننده ست. چرا که اگر او معترض ب شرایط نامناسب موجود نباشد چه کسی این راه را هادی باشد؟ بخصوص هنرمندانی که تمایلات سیاسی، اداری و .... ندارند. اما عادلانه تر آن است که تمام واقیعت بیان شود. چونکه هنرمند پنهان کردن نمی داند...

آنچه به اندک پیش رو خواهم نهاد در ادامه ی همان "حق" و بی "پنهانی"است. 

در تمام دوره هایی که جشنواره اردی بهشت بطور جدی کار خود را ادامه داد(دوره سوم تا هفتم) شاهد توقیف و حذف بسیاری فیلم بوده ایم. حتا تیغ حذف و سانسور ارشاد سه بار خون فیلمهایم را ریخته است. و در هر سه بار اعتراض خود را اعلام کرده ام بطوریکه شواهد موجودند. اما دوره هشتم جشنواره با مدیریت حجت الاسلام و المسلمین "مرشدی" از این جهت نقطه امید و روشنی بود. شاید انتخاب جناب مرشدی در آغاز، اذهان مردم( و خود ما) را به این سمت برد که تیغ ارشاد تیزتر شده باشد... اما در عین ناباوری و بی هیچ تذکر و سانسوری تمام فیلمهای جشنواره بسلامت نمایش داده شدند. این کمک بزرگی به فیلم کوتاه هرمزگان(و مایه افتخار) ما بود. از این نگاه، اردی بهشت هشتم از دیگر جشنواره ایران پیشروتر. 

جناب مرشدی! نام شما در تاریخ سینمای هرمزگان جاودانه شد. البته که همکاران شما نیز در این اتفاق مهم سهیم هستن. بخصوص در امور سینمایی... آقایان: غلامرضا اولابندری، مجید اکبری، خوبیار سالاری.

گروه سینماتوگرافی( محمدرضا رکن الدینی، امین درستکار، داود مرزی زاده و رهبر امامدادی) این همکاری شما را می ستاید و به آن می بالد. همچنین حضور شما در مقام ریاست اداره فرهنگ هرمزگان مایه خرسندی و دلگرمی ما خواهد بود.  

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد