-
پایگاه خبری فیلم کوتاه
چهارشنبه 13 شهریورماه سال 1392 15:12
روبر برسون در خلال سینماتوگرافی به فیلمسازان آینده درس بزرگی داد. اینکه همه چیز را جزءجزء دیده تا به واقیعت برسیم. نمیشود نمایی کلی در خاطر آورد و آراء خویش را مهر و موم کرد و گواهی... پایگاه خبری فیلم کوتاه از نمایی دور چنین می نماید: سایت تبلیغی که در آمد زایی را اصل خود قرار داده است. اما اردی بهشت بهانه یی شد تا...
-
توت فرنگی های وحشی
سهشنبه 12 شهریورماه سال 1392 21:55
نمایش فیلم توت فرنگی های وحشی در کانون فیلم حوزه هنری برگزار شد. در این جلسه محسن صادقی پیش از آغاز فیلم از ویژگی های فیلم سخن گفتند. در پایان و پس از نمایش فیلم، بخشهایی از فیلم به طور نما ب ما و صحنه یی نقد شد
-
روبر برسون
پنجشنبه 7 شهریورماه سال 1392 21:46
مردم به تنها چیزی که فکر می کنند پول است پول خدای آنها شده است برای خیلی ها خدا دیگر وجود ندارد
-
"من ری" که من میشناسم
پنجشنبه 7 شهریورماه سال 1392 19:15
Le-Retour-A-La-Raison در شبی که تازه از یک عشق آمده بودم، حسابی حالم را جا آورد. گویی انتزاع نهایی در سینه های یک زن؛ عریان شده باشد. Le-Retour-A-La-Raison زمانی کمتر از یک آگهی چای یا مواد شسشوی دارد. اما چگونه میشود با چنین اعجازی، به جهان چشم داشت؟ دو سوی سر سینه ها چشم میشوند؛ با نوری که از بیرون، از پنجره می آید...
-
نور
پنجشنبه 7 شهریورماه سال 1392 12:39
دوش کسی ساز بدست... دوش ک نه! خرده نور سحری بود... برقص بنوش بودیم!؟ زنده باد زندگی
-
روبر برسون : گفتگو با : "جیب بر"
چهارشنبه 6 شهریورماه سال 1392 14:27
بزوی گفتگویی خوام داشت با میشل و ژن. ضیافتی که برسون آفرینش نمود و من بکشف خواهم آمد. جیب بر از این جهت که یکی از 4 فیلم "مجموعه زندان" برسون است برایم اهمیتی دارد صد چندان.
-
یادداشتهای روبر برسون
چهارشنبه 6 شهریورماه سال 1392 09:30
سینماتوگرافی و تاتر تنها در یکجا به شباهت می رسند : زمانی که هر دو از بیخ و بن نابود شوند.
-
به احترام بکت و تنها اثر کوتاهش، به زمان : "فیلم"
دوشنبه 4 شهریورماه سال 1392 12:11
نمیدانم چشم من بود یا چشم "بکت" ؟ نگاه اما از باستر پیر. که تمامن تصویری جوان بود بسکوتش. چشم راست کیتون گشاده به جهان! چشم دیگر پنهان؛ از من از جهان. فرسودگی من(کیتون)- چشم من- مماس با دیوار طویل؛ به ارتفاع. تا بازگشتی دیگر؛به چشم من(کیتون). ناگهان کیتون برابر و پشت : به دوربین و نگاه سومی که باید...
-
کوتاه از جام حسنلو : برای او که جانش جهان است و قلبش بستن زخمهای تاریخ
پنجشنبه 17 مردادماه سال 1392 16:40
اینکه فیلمی را مدام به نگاه آوری، همواره شگفتت میکند. که ب این مدام بنگاه داشتن، خود اثر باید که تمامی جنبه هایش سیرابت کند. تو روزانه که هر روز شوی، بازهم پشت بسیاری فیلمها می مانی. از این نمونه در تاریخ، کم یاب اند. چونان برسون متقدم. سهم ایران هر چند ناچیز لیکن بشایستگی. با: جام حسنلو. ک برای تمام سالهای سینمای...
-
سینمای برزیل : پلان ب پلان باvidas secas اثر نلسون پریرا دوس سانتوس
چهارشنبه 16 مردادماه سال 1392 12:39
قدم نخست 3 پدیده بتمامی شگفت. سینما را بسیار بحرف آمدیم؛ و برزیل. با فوتبال و اسطوره ها و قهوه اش.هر دو صادر کننده و فعالند. آنچه غرابت دارد: سینمای برزیل. مرموز و ناشناخته. تنها چیزی که میدانیم سینما نوو است و گلوبر روشا. که بحق نام روشا آمده است. می ماند نلسون پریرا دوس سانتوس. تو گویی جمع غرباست! هر چه سینمای برزیل...
-
اندکی در باب فیلم : ناگهان یک زن نازنین یا تکه های بهم چسبیده چند روزنامه
دوشنبه 14 مردادماه سال 1392 12:47
فیلم با زمان تقریبی 68 دقیقه در حال تصویر و همزمان پیوند است. اردی بهشت که بگذرد تصویرهایی بجای مانده خواهند امد موسیقی فیلم صداها و گفتارها از فرانتس وارت یس و روی آندرسن زمان فیلمی و زمان روانی و زمان واقعی همگی برهم زندگی در این فیلم تکان دستی و بخشهایی از نلسون پریرا دوس سانتوس خاهند آمد زنان این فیلم در خانه...
-
برای اعلایی
پنجشنبه 10 مردادماه سال 1392 19:46
-
دریا
پنجشنبه 10 مردادماه سال 1392 19:40
-
زندگی من
چهارشنبه 9 مردادماه سال 1392 12:47
م. د : برسون اصلانی
-
ما خود دیالکتیکیم
دوشنبه 7 مردادماه سال 1392 16:57
اولین قانون گروه سینماتوگرافی گروه سینماتوگرافی در ذات خویش از برسون و اصلانی و ازو وگدار و روشا و آکرمن و اندرسن و برسانه و دوشان و من ری و لژه و VAL DE LO MAR و Zwartjes_Frans و نلسون پریرا دوس سانتوس و... دنباله روی میکند و 7 اصل را برای خود بشکل قانون آورده ست. اصولی تمامن رادیکالی!( و همزمان قالب گریز)صحبت از...
-
رنگین کمان
یکشنبه 6 مردادماه سال 1392 18:56
نوشته یی توسط دریا : دست هایم را بالا بردم، از آخرین پله تا سقفی که رنگین کمانش کرده بودی. دلم چیز دیگری می خواست اما. چیزی بیشتر از تو و نبودنت. بیشتر از رقص آن سایه ها، بیشتر از نگاه مهربانی که لحن خواهش هایش، بازنده از نبرد، آن دورترها رنگ می باخت. ... نیلی را که می زدی گفتی: Take me in your arms Feel me in your...
-
هشتمین جشنواره ملی فیلم و عکس اردیبهشت۲۷ مرداد برگزار می شود
یکشنبه 30 تیرماه سال 1392 18:19
به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان بندرعباس هشتمین جشنواره ملی فیلم و عکس اردیبهشت با تاخیری دو ماهه از ۲۷ الی ۲۹ طبق روال هفت دوره گذشته در اردیبهشت ماه هر سال برگزار گردد بدلیل مشکلات مالی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان به عنوان حامی اصلی جشنواره با تاخیر برگزار می گردد. عسکری ضمن پوزش از همه شرکت...
-
روبرت برسون
دوشنبه 17 تیرماه سال 1392 18:58
هر چه زندگی بدون تلفظ واژه خدا ساده تر و معمولی تر می شود، بیشتر حضور خدا را در آن می بینم. نمی دانم این را واقعا چطور توضیح بدهم. نمی خواهم چیزی را فیلمبرداری کنم که در آن خدا خیلی آشکار باشد. چیزی هست که البته نمی خواهم نشانش دهم یا درباره ش صحبت کنم. اما حضور چیزی در کار است که من خدا می خوانمش و البته خیلی نمی...
-
کانون فیلم حوزه هنری استان هرمزگان برگزار میکند : ماجرای پل اول کریک ساخته روبرت انریکو
شنبه 15 تیرماه سال 1392 13:18
نمایش فیلم ماجرای پل اول کریک ساخته روبرت انریکو سه شنبه 18 تیر ماه 1392 در حوزه هنری استان هرمزگان برگزار میشود.
-
روبر برسون
یکشنبه 2 تیرماه سال 1392 13:16
-
روبر برسون
دوشنبه 27 خردادماه سال 1392 14:10
همواره خلق و تولید : ضد ناتورالیست
-
film
دوشنبه 27 خردادماه سال 1392 11:51
ینمایش خصوصی میزارم. انقد خصوصی : ثبت نام! نمایی از "فیلم" 43min 1392 تقدم به روبر برسون و اسنو
-
نمایش فیلم جام حسنلو : محمدرضا اصلانی
یکشنبه 26 خردادماه سال 1392 12:28
نشست تخصصی "روایت در سینمای مستند" با نمایش فیلم ((جام حسنلو)) ساخته محمدرضا اصلانی سه شنبه 21 خرداد ماه 1392 نشست تخصصی روایت در سینمای مستند با محوریت فیلم "جام حسنلو" ساخته محمدرضا اصلانی در حوزه هنری استان هرمزگان برگزار شد. در این نشست که با حضور منصور نعیمی، عبدالله خداکریمی، مجید ذاکری، امین...
-
روبر برسون
چهارشنبه 25 اردیبهشتماه سال 1392 11:25
فیلمx. داد و بیداد ، هیاهو، درست شب یه تئاتر.
-
چه بی محض این قصه داستان روایت
پنجشنبه 19 اردیبهشتماه سال 1392 09:11
تنها سینماتوگرافی و تنها ورای سینماتوگرافی : ارضاء میشوم تنها
-
"فیلم"
چهارشنبه 18 اردیبهشتماه سال 1392 09:09
با مایکل اسنو سفری آغاز شد به اندازه "طول موج" 43دقیقه در بی زمانی کامل در بی قصه یی و بی داستانی محض. روایت و ضد... روایت تکانخوردن انگشتی اشارتی لباسی تصویر نوشته پیوند تصویر و کار : محمدرضا رکن الدینی اردی بهشت 1392
-
صداع
چهارشنبه 18 اردیبهشتماه سال 1392 08:58
کتابیست به قداست... آرام آرام باید دید. باید به مغز گند زده ام و پوسیده ام، ارامش داد. "صداع" دعوت به گریز است بشکستن هر آنچه طلسم. دز بهار 92 یکی از هزاران "صداع" تقدیم شد به من صداع که "سودابه"خواند
-
جایگاه ایجاز در سینماتوگرافی روبر برسون: فرمی که می آفریند
دوشنبه 26 فروردینماه سال 1392 15:01
1- یک مرد گریخت 2- محاکمه ژان نوشتن از ویژگی های سینمایی روبر برسون ( که در ادامه و بنا بر حساسیت برسون بنام سینماتوگرافی خواهد آمد) همواره سخت و ناممکن می نماید. چرا که در مواجهه با نام او گویی با انسانی شگفت انگیز و پر رمز روبروییم. بخشی از این مهم به ایمان او برمیگردد و بخش دیگر نیز به شکل فیلم سازیش. برسون را...
-
بیایید بدن هاتان باز پس گیرید(جام حسنلو)
پنجشنبه 15 فروردینماه سال 1392 11:00
17 سال میرود از دیدار اولین... با روبر برسون؛ با "یک مرد گریخت".... بچشم دیدم. بی هیچ صدایی. زمانی که غرق فورد و: راه دور و دراز به خانه... چه سر سبز بود دره ی من و ... در یکی از شبهای سینمایی شبکه 2! نام برسون نماند؛ اما همواره پی این فیلم: هر چند نه بجدیت... فیلم چنان آتشی بجانم انداخت که تا اینک به...
-
ایرن
پنجشنبه 1 فروردینماه سال 1392 01:37