-
نوشته یی که مشغولم : لکان و سینما
دوشنبه 23 دیماه سال 1392 01:08
مباحث اساسی این نوشتار بر مفاهیمی چون ادراک و البته تشریح مراحل آیینه وارگی و همچنین رابطه آن با امکانات اصیل و ذاتی سینما متمرکز است. در این نوشتار با محمدرضا اصلانی و مالک خواجه وند گفتگو خواهد شد. همچنین آراء ژیل دلوز و لورا مالوی در باب سینما بررسی می شوند. این نوشتار 6 ماه به آفرینش می شود. لکان و سینما تقدیم...
-
گفتوگوی پایگاه خبری فیلم کوتاه با محمدرضا رکنالدینی کارگردان «آنچه برسون ...»
یکشنبه 15 دیماه سال 1392 11:33
من، اصلانی و برسون! مریم عربی فیلم تجربی آنچه برسون میگویدم و محمدرضا یا ما بدین گونه سردیم به ارتباط میان فیلمسازی روبر برسون و محمدرضا اصلانی میپردازد. فیلمساز در تلاش است تا در پیچ و خم نماهای طولانی و ثابت فیلم و زیر سایه دیالوگهای برترین فیلمهای دو فیلمساز محبوبش، سبک فیلمسازی خاص خود را به نمایش بگذارد. چطور...
-
فیلم مشتا
شنبه 30 آذرماه سال 1392 23:56
-
مالک خواجه وند
پنجشنبه 28 آذرماه سال 1392 14:50
به نقدهای پوچ نیازی ندارم. و هیاهو. در تمام فیلمهایم به جستجوی یک امر بوده ام؛ احساس ناب. اصلانی که به کنار باشد، مالک خواجه وند تنها کسی ست که به این احساس شد. سپاس حضرت خواجه
-
Robert Bresson
شنبه 23 آذرماه سال 1392 01:20
Movement from the exterior to the interior. (Actors: movement from the interior to the exterior.)
-
قسمت اندکی از فیلم: "من در محدوده ی ادراک" ساخته محمدرضا رکن الدینی
جمعه 22 آذرماه سال 1392 15:08
8103893792/New_man_dar_mahdode_edrak.vob.html
-
پیوند "ناگهان یک زن نازنین یا تکه های بهم چسبیده چند روزنامه"
چهارشنبه 20 آذرماه سال 1392 01:06
با زمانی تقریبی: شصت و پنج با شمایل: زینب امینی کسری حیدری کیمیا لیاقت ایمان رحیمی تصویر با نور: علیرضا محسنی با کار و نوشته: محمدرضا رکن الدینی تهیه شده در: گروه سینماتوگرافی
-
مارسل لوزینسکی
دوشنبه 18 آذرماه سال 1392 02:32
دومین دوره سینما حقیقت با مارسل لوزینسکی آشنا شدم. محمدرضا اصلانی رو می شناخت. غریب ی گوشه نشسته بود که رفتم سراغش. با امین درستکار داوود مرزی زاده قاسم شادمانی. بعدا دکتر هم اومد. فتوحی. از سینما گفتیم و کینو پولسکا. از وایدا آندری مونک گفتیم. گفتم کارهای واندا یاکابوفسکا شبیه فیلمای شما هستن؛ بهم گفت که شاگردش بودم!...
-
سینما نوو؛ بخش نهایی
شنبه 16 آذرماه سال 1392 15:24
بخش مهم فیلم و البته آنتی تز غایی، ورود جمعی خانواده به شهر(کدام شهر؟) است؛ شهری که قرار است مردمانش در یک روز خاص به جشن و پایکوبی و عبادت باشند. مرد بی تحمل از مراسم مذهبی سر به بطن شهر گذارده و به خوشگذرانی می شود. نوشیدن می و قمار( با حضور مردان قانون). و در این قمار است که با پلیس درگیر شده و به زندان می رود....
-
برای محمدرضا اصلانی سودابه فضائلی
پنجشنبه 14 آذرماه سال 1392 01:54
دلم به لرزشی نحیف شد. بم بم بم و ناگهان آوار. آواره ارگ ک نه، من بود هر چ بود ن بم بم بم. دسته ها ب کناری شد (چاقو دستمال کلاه و شعار مردانگی رفاقت) دست ها مدام به آفرینش من. هر چ بود تو محمدرضا تو سودابه
-
دومین قانون "گروه سینماتوگرافی": به زودی
دوشنبه 11 آذرماه سال 1392 01:41
با خلق "من در محدوده ادراک"خواهم شد بر امپرسیون طلوع افتاب اندکی : نور
-
نمایش فیلم این هفته: Bronx Morning
یکشنبه 10 آذرماه سال 1392 17:48
3 شنبه پیش رو به دیدار "جی لیدا" خواهیم شد با نمایش فیلم(Bronx Morning(1931 همگی دعوت میشوید برای دیدن این فیلم مستند آوانگارد 11 دقیقه یی 17:30 حضور یابید در طبقه سوم حوزه هنری هرمزگان این برنامه چون پیشین، با همکاری واحد تصویری حوزه و گروه سینماتوگرافی برگزار خواهد شد
-
vidas secas
شنبه 9 آذرماه سال 1392 02:25
?cose e l'inferno Un posto molto brutto ?Un posto come E' un posto dove vanno i condannati, pieno di fuoco di ferri roventi ?Tu ci sei mai stata
-
زخمی برای نلسون پریرا دوس سانتوس و گلوبر روشا
جمعه 8 آذرماه سال 1392 23:40
چکید. خون نبود قرمزی، هیچ نبود. زندگی خشک زندگی سخت: پریرا نبود هیچ خدای سیاه و شیطان سفید: روشا نبود. خدا بود و شهرش و هکتور بابنکو. چشم نبود من نبود. نه دستی که بر بلندایش "مارکس" هیچ سهم من محمدرضا روبر دوس روشا: زمین طویل به کپک. سهم ما سنتز غایت
-
پایان تصویر برداری مستند "خور آذینی"
پنجشنبه 7 آذرماه سال 1392 10:31
مرحله دوم و نهایی تصویر برداری فیلم مستند"خور آذینی" به کارگردانی داود مرزی زاده به پایان رسید. مرزی زاده تلاش دارد زندگی جانوران گوناگون در تالاب آذینی را نمایش دهد. قسمت نهایی این فیلم بر پرندگان مختلف،شغال و عقاب متمرکز شده است. خور آذینی قرار است با مدت زمان 30 دقیقه توسط محمدرضا رکن الدینی پیوند شود....
-
محمد نریمانی
یکشنبه 3 آذرماه سال 1392 02:28
در این زمان که "دروغ" نخست خصلت آدمیان شده ست، هنوز میشود به حقیقت شد. اصغر یا همان محمد نریمانی به شناس نامه، از کمیاب ترین حقیقتهای زمان ماست. این طرف، آنطرف می شنویم که مردم پس از دیدن او در گوش پچ پچ میکنند و در دل خندیدن به سر! که او دیوانه است. درست است. او یک دیوانه ناب است. همچون منصور... دلیل...
-
شعرخوانی محمدرضا اصلانی و شاعران جوان در رخداد تازه
جمعه 1 آذرماه سال 1392 13:43
محمدرضا اصلانی و چند شاعر جوان در دومین نشست کارگروه شعر مؤسسهی رخداد تازه شعر میخوانند. به گزارش خبرنگار ادبیات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دومین نشست کارگروه شعر مؤسسهی رخداد تازه با عنوان «شعرخوانی (2)» روز جمعه، اول آذرماه، ساعت 16 در محل این مؤسسه برگزار میشود. بنا بر اعلام برگزارکنندگان برنامه، در این...
-
پیوند تصویری فیلم داستان سیب زمینی و زن
دوشنبه 27 آبانماه سال 1392 13:10
به انجام شد "پیوند" تصویری داستان سیب زمینی و زن. تا چند طلوع می شوم به "پیوند" صدایی داستان سیب زمینی و زن. این فیلم همانند 14 فیلم پیشین به نمایش نمی شود شاید. مدل: زبیده رحیمی تصویر و کار: محمدرضا زمان: 22:20:24 تهیه شده در "گروه سینماتوگرافی"
-
با اجازه از جرمی بنتام: رادیکالیسم سینماتوگرافی
دوشنبه 27 آبانماه سال 1392 02:37
رادیکالیسم به بن و سینه.... اصل سینماتوگرافی ورای روبر همسو با محمدرضا چونان دادا ک همواره بی سرور چرا که "شر" است تمامیت قانون. یاد میشود ادموند یاد میشود "چه" امر گروه سینماتوگرافی، رادیکالی دیالکتیک
-
مروری بر فیلمهای شهاب آبروشن
یکشنبه 19 آبانماه سال 1392 13:43
بخش پایانی مهمترین خصلت فیلمهای شهاب آبروشن ادامه ی برخی عناصریست که مدام در حال تکرار است. این تکرار البته نشان از جامعه تکراری با ویژگیهای تکراریست. این امر مهم را نامش "کشف" می گذارم. شخصیتهای او خواسته یا ناخواسته در پی رسیدن به موقعیتی هستند که "حال" زیر سوال میبرند. در نسخه باز بینی اصلا...
-
مروری بر فیلمهای شهاب آبروشن: تویی که "دروغ" را گریزانی
پنجشنبه 16 آبانماه سال 1392 13:00
سال 1382 نقطه عطف سینمای جوان بود. گروهی از گوشه و کنار شهر بندرعباس گرد هم آمدند تا سرنوشت سینمای هرمزگان را رقم بزنند. شهاب آبروشن، امین درستکار، محمود شهبازی، حسن بردال، و... البته در سال قبل ان هم چنین مهمی روی داده بود: احسان رضایی و حامد کریمی و مهرداد امیر زاده. اینها (همراه چند نفر دیگر) شدند استعدادهای نو...
-
ادموند
چهارشنبه 15 آبانماه سال 1392 06:50
حال و روز خوشی ندارم [به خاطر مسمومیت نیکوتینی]. دکترم سیگار را برایم تحت هر شرایطی قدغن کرده است. نه روز است که سیگار نکشیدهام. دنیا به چشمم غریب میآید، درست مثل دستنوشتههایم. یقیناً بیخوابیام دارد به رخوت بدل میشود؛ من دوباره با قدمهای بلندتری دارم راه میروم و اشتها و بنیهام دارد به روال عادی برمیگردد....
-
نمایش فیلم بافندگان نیشیجین
دوشنبه 13 آبانماه سال 1392 17:42
سه شنبه 14 آبان ساعت 18 دعوت می شوید برای دیدن "بافندگان نیشیجین" به آفرینش توشیو ماتسوموتو. فیلم از نگاهی اکسپریمنتال به زندگی بافندگان ژاپنی میشود. منعی برای ورود دوست داران سینما وجود ندارد.
-
سینما نوو: نلسون پریرا دوس سانتوس
یکشنبه 12 آبانماه سال 1392 23:33
برزیل همواره شگفت انگیز است. چه آنجا که از قهوه اش میگوییم و آنجا که از فوتبال و دکتر سوکراتس اعجوبه. کشوری نو؛ با اسطوره هایی نو. می شود برزیل را مترادف دانست با "مبارزه". و سینما نوو در ذات خود مبارزه بود. با مردمانی سخت و عمیق. سینما نوو از دل چنین انسانهایی و طبیعتن با رویکردی دیالکتیکی سر از بیابانها در...
-
هیچ زاری در میان نیست؛ و ابرامی!
شنبه 11 آبانماه سال 1392 02:00
"مراقبت" امریست اجتناب ناپذیر در هنر، و انتخاب "موضوع" غایی ترین. سخن در این مبحث در باب سینماست و فیلم. ک فیلمساز اساسی ترین نقش در روند شکل گیریش را بر عهده دارد. این روند و فرایند البته که از مجاری بسیاری گذر خواهد کرد تا اینکه اثر، نام فیلم بر خود گیرد. و بعد از این مرحله است که فیلم به چالش...
-
ارنستو...چه! چونان تو باشیم اینک؟
پنجشنبه 9 آبانماه سال 1392 01:19
ارنستو جهان را چگونه بر ما چنین گذاشتی؟ چه ننگی که (غیر) انسانها مدام به دروغ شدند؟ آب را نمی شود به این آسودگی به حلق... تو حق بودی. لیکن آنهمه جنگیدی اینک هنوز بوی بورژواها می آید و شبه آنها نیز. چاله میدان می دانی چیست؟ و کجاست؟ اینجا هر روز چاله میدان است. هر روز می کوبند... مبارزان نانخور. یک روز سبز و دیگر طلوع...
-
جان گریرسون
چهارشنبه 8 آبانماه سال 1392 13:18
از پتانسیل نمایش زندگی در سینما می توان در قالب یک هنر جدید بهره برداری کرد. هنری که در آن بازیگر اصلی و صحنه اصلی نسبت به برابرهای خیالی شان، در شرح دنیای جدید راهنماهای بهتری محسوب میشوند و موادی که این چنین در حالت خام گرفته شده اند واقعی تر از موادی خواهند بود که با بازی ساخته می شوند.
-
مایا درن نازنین من
چهارشنبه 8 آبانماه سال 1392 01:25
مثل خوابهایم ، اینجا هم می بینم که در حال رقص هستم. این احساسم دوباره تکرار می شود...جز حالا که کسی دارد این لرزش ها و تنش ها را می بیند. شکاف بین لحظات زیادتر و پهن تر می شوند. سرم به اندازه یک طبل سنگین شده. هر ضربه ای پایم را تکان می دهد...همچون تیر فرورفته ای در زمین. ترانه ای در گوشم است. این آوا مرا به قعر می...
-
بررسی مستندهای ناصر تقوایی در کانون فیلم حوزه هنری هرمزگان
چهارشنبه 8 آبانماه سال 1392 01:00
بررسی سینمای مستند ناصر تقوایی با حضور جمعی از هنرمندان هرمزگان در حوزه هنری برگزار شد. در این نشست ابتدا سه فیلم"آرایشگاه آفتاب" "باد جن" "اربعین" به نمایش آمدند و سپس گفتگوهایی پیرامون این آثار شکل گرفت. حسام الدین رضایی(استاد عکاسی) اصغر نریمانی، محمود شهبازی، امین درستکار، محسن صادقی،...
-
دوباره"نگاهتان را بشویید"
سهشنبه 7 آبانماه سال 1392 11:20
تشکر و قدردانی از جناب حسن بردال که احساس مسئولیت نمودند و در خصوص نوشته حقیر مثلا جوابیه یی داده اند. من شخصا متوقع بودم شما مطلب را بدرستی بخوانید تا کارتان به حضرت عباس و دم خروس(که کلیشه عام شده است) نکشد. واقا حیرت آور بود سخنتان. قرار نیست من هنر دوست(نه هنرمند) یکریز از اداره یی تقدیر کنم یا بکوبمش! من وظیفه...